יום שלישי, 22 בנובמבר 2011

בכל סיר מתבשל משהו ממני....




המטבח שלי הוא פיוז'ן של נשמה ובטן, עם נגיעות חשקים, שצפו ועלו ומעט נקרשו. בסירים מבעבעים ירקות, דגים ובשרים. תבשילים אלה, בושלו כל הלילה בתוך תנורי תת המודע שלי. ורק לפנות בוקר, במהלך סיור "שחרית" אצל הרוכלים שלי, קיבלו מילים ומתכון.
כשאני אומרת "הרוכלים שלי", אני מתכוונת לחבריי לעשייה. אלה שאשכרה רואים את לידת הירק מהאדמה ומתקשרים לספר לי על פלא הבריאה ולהבטיח לי שהם ישמרו לי "בצד", את היפים ביותר, אחרת....
והבשר, אוי הבשר! הקצבים ואני, בין ליטוף חתיכות בשר משובחות, נוגסים בפיתה טבולה בשמן זית, שכרגע הגיע מבית הבד עם חום וחריפות שרק הבטן שלנו יכולה לאהוב בשעת בוקר שכזאת.
עד כמה אני מעורבת ריגשית בבישול שלי? שאלה מצחיקה. עד כמה אישה מאוהבת מעורבת ריגשית? אפשר להגיד שאני חיה את האוכל שלי. נושמת את עשבי התיבול הטריים, מריחה את ניחוח הדגים הרעננים הישר מסירת הדייגים, מלקקת את הכפות, ממששת את הבשרים ולא מורידה את העיניים מהבעבוע המהפנט של התבשילים.


והכל התחיל..... 

בשכונת נווה צדק. בית סבתא חיה חולשת על המטבח הקטנטן ביד רמה –דודות, אחיות ושכנות, כולן באות לאכול ולהאכיל. יושבות צפופות, מזינות ומוזנות בעת ובעונה אחת, מידיה הקסומות של סבתא. ואני מציצה בין הסירים מריחה, נוגעת ושומעת את רזי  המטבח ומתאהבת. ומאז, לכל מקום שאני הולכת, המטבח הולך אחרי. ולהפך.

אני מאמינה שלבישול יש את האמת שלו. ואם מישהו ימצמץ עם השפתיים, ויעצום עינים, הוא יוכל להרגיש, בכל מנה, את האוטנטיות ביצירה.

וזה הזמן להכנס למטבח ולהכין תבשיל מחמם.....



מתכון- קדירת ירקות ממולאים

8-10 מנות
חמרים

5 פלפלים אדומים ארוכים או מאד קטנים[גמבה] ללא הגרעינים
 קישואים קטנטנים ריקים מתוכן
3 ארטישוק חצוי לחצי נקי משערותיו [בעונה]
אפשר למלא את כל סוגי הירקות .
2\1 ק"ג בשר בקר טחון טרי
3 בצלים קצוצים
צרור פטרוזיליה ,כוסברה,קצוצים
3 עצמות מוח [מבושלים כ- שעה] יש לשמור את הנוזלים
1 כוס אורז [לא מבושל]
1 כוס שמן זית
מלח,פלפל גרוס,כמון,כורכום,
כפית קינמון
שמן לטיגון

אופן ההכנה
מלית
בחצי כוס שמן מטגנים את הבצל עד להשחמה
מוסיפים את הבשר ובוחשים במשך מספר דקות,מוסיפים תבלינים,ועשבי תבלין,אורז ומערבבים היטב הכל על להבה גבוהה.
מוסיפים כוס מים מנמיכים ומכסים למשך 5 דקות.
מניחים בצד להתקרר
מטגנים את הירקות למילוי [רק ירקות קשים] עד להשחמה קלה ומניחים להתקרר.
בכלי חסין אש עדיף-  חרס
מסדרים את הירקות לאחר המילוי לא לדחוס יותר מידי המלית מקבלת נפח.
מוסיפים את עצמות המוח בין הירקות וזורים עליהם 2 כוסות ציר מוח עצמות
מעט מהתבלינים וקצת עשבי תבלין [קוסברה ופטרוזיליה אפשר גם בצל]
מטפטפים מעל הירקות שמן זית ומלח מחסים מכניסים לתנור שחומם 150 מעלות למשך שעה  מורידים את המכסה [או נייר כסף] ומנמיכים את התנור ל120 מעלות למשךשעה נוספת.
נהדר עם טחינה ירוקה בצד המנה.